Wednesday, September 11, 2013

Sammanfattning del 2

2013
Januari
Den 14:e går Cecilia sin första dag på dagis! Hon älskar det. Två veckors introduktion med lite "ups and downs" och det var jobbigt i början när hon var ledsen när jag gick men hon vande sig fort. Jag börjar gå på jobbintervjuer och skriver in mig på arbetsförmedlingen för säkerhets skull. Jag firade också min 27:e födelsedag, inget speciellt egentligen.

Februari
Cecilia utvecklas otroligt snabbt på dagis och lär sig nya ord varje vecka. Nu kan hon äntligen säga sitt eget namn, "chechi-ia". Den 12:e blir jag anställd som timvikarie på Jakobsbergs sjukhus! Cecilia säger sitt första ord på holländska, "kusje" som betyder puss.

Mars
Den 4:e mars börjar jag jobba. Har haft gott om tid att vänja mig vid att ha Cecilia på dagis. I början var jag riktigt nervös men hon fullkomligt älskar dagis så jag behövde inte vara orolig. Det blir en hektisk första vecka med jobbintroduktion och Cirque du Soleil och massa annat. Cecilia kissar även på pottan för första gången denna månad.

April
Jag går från timmis till att bli vikarie på heltid fram till september. Åker på en minisemester till Holland för att vara där när drottning Beatrix abdikerar. Mina föräldrar följer även med. Jag och sambon firar 8 år tillsammans på samma dag så det blev lite extra festligt. Mycket bus och nya ord från Cecilia.

Maj
Cecilia fyller 2 år och vi har stort kalas med en perfekt tårta som jag såklart har gjort själv. På mors dag fick jag underbara blommor och ett presentkort på en spa-upplevelse av min sambo. I övrigt hände inte så mycket.

Juni
Jag jobbar på. Jobbar hela sommaren utan semester. Min sambo tar 6 veckors semester med start i slutet av juni så det blir ganska mysigt ändå. Cecilia pratar och pratar som om hon aldrig gjort annat. Dagis är det bästa hon vet och hon har nog blivit lite kär i en av de äldre pojkarna där.

Juli
Min mamma fyller 50 år och det blir stort kalas. Självklart har jag fixat den bästa tårtan! Svärföräldrarna kommer på besök i en vecka och vi åker på utflykter och har roligt de dagar jag inte jobbar. Jag går även på min första after-work och därmed min första ute-kväll på lite drygt 3 år haha. Men det var riktigt roligt i alla fall och det går riktigt bra på jobbet.

Augusti
Renoveringen av Cecilias rum har äntligen börjat. Nu ska det bli riktigt fint och hon får plats för alla hennes leksaker! Cecilia har lärt sig massvis med sånger på dagis och sjunger varje dag. Jätte duktig har hon blivit.

September
Jag njuter av min första semester, visserligen bara 2 veckor men bättre än inget. Har fått förlängd anställning till slutet av året. Avdelningen ska flytta ned en våning och utöka med 10 patientplatser så det behövs mycket extra folk. Jag passar även på att gå ned i arbetstid. Sambon har sin födelsedag och av någon underlig anledning passar USA:s president Barack Obama på att besöka stockholm denna månad. Vet inte riktigt varför men jaja. Renoveringen går frammåt. Rummet är snart färdigt. Cecilia har blivit otroligt mammig av sig och det är bara jag som får leka, byta blöja och natta m.m. annars blir hon riktigt arg. Hoppas det är en fas som går över snart.

No comments:

Post a Comment