Sunday, September 15, 2013

Slut på semestern

Ja som rubriken lyder så är det sista semesterdagen för mig idag. Igår var jag och sambon på bio och min familj satt barnvakt åt Cecilia. Dock hade dom svårt att få henne att sova på kvällen så hon var fortfarande vaken när vi kom hem vid halv 12. Hon hade nog haft roligt. Hon visade ett nytt trick hon hade lärt sig och tog sin leksakskavel och rullade den bakom ryggen, upp och ned för rumpan. Jäklar vad vi skrattade. Hon hade ritat en teckning också som hon visade och pekade och utbrister "pappa sitter fast i trädet". Moster hade ritat "pappa" med hjälp av en pepparkaksform och Cecilia hade ritat över den ganska ordentligt och tydligen så blev det så att pappa då satt fast i trädet.  Hon ville att vi skulle tvätta bort det hon ritat men det är ju inte så lätt. Sparar teckningen i min lilla pärm och skriver dit "pappa sitter fast i trädet" så kan vi minnas det och skratta sen.

Så imorgon börjar jobbet igen. Dock endast på 75% så det kommer bli ganska skönt. Hoppas att jag kommer ha lite tid för hobbys och så också!

No comments:

Post a Comment