Tuesday, September 10, 2013

Sammanfattning del 1

2012
Januari
Vi firade Cecilias första nyår i Holland med hennes Oma och Opa. Som vanligt aldeles för god mat. Otroligt mycket fyrverkerier.  Cecilia höll sig vaken till midnatt sen somnade hon mitt under allt ståhej. Min födelsedag också men den kommer ju varje år så det är inget speciellt. Jag hittar en ny hobby och börjar baka tårtor!

Februari
Cecilia lär sig nu sätta sig helt själv och blir 9 månader. Kronprinsessan Victoria får sin dotter prinsessan Estelle och jag får veta att hon som var Victorias barnmorska var även min mammas barnmorska när jag föddes! Häftigt!

Mars
Det är nu ett helt år sedan jag tog min sjuksköterskeexamen och jag har ännu inte jobbat en dag inom yrket. Cecilia blir 10 månader och tar sina första krypsteg. Jag får min första tårtbeställning, en enkel red velvet tårta med philadelfiafrosting. Blev superlyckat! Jag får sen även min första ordentliga beställning på 3 bröllopstårtor åt en kompis! Så häftigt!

April
Cecilias första påsk. Hon var sån söt påskhäxa! Hon ställer sig även upp utan stöd för första gången. Jag och sambon firar 7år tillsmmans.

Maj
Vi knäpper underbara bilder på Cecilia i kungsträdgården. Och det är även dags för Cecilias första födelsedag! Det blev ett riktigt stort kalas med mycket gott, supersnygg tårta och många gäster. Många roliga presenter. Cecilia skulle även smaka sött för första gången, lite tårta, men hon ville inte ha.

Juni
Jag syr en alldeles egen sverigedräkt till Cecilia som hon har på sig på både nationaldagen och midsommar. Hon får mycket uppmärksamhet och många ville ta bilder på henne. Hon börjat bli allt stadigare.

Juli
Min mammas födelsedag. Cecilia tar sina första steg nu 15 månader gammal. Vi bilar ned för att semestra i Holland med Oma och Opa och Cecilia går nu flera steg på raken. Hon är riktigt duktig! Mycket mysig semester. Jag börjar få kalla fötter för Cecilias dagisstart i september. Bestämmer mig att skjuta upp det till mitten av januari istället.

Augusti
Cecilia springer nästan, det går fort fram nu när hon väl lärt sig. Jag får en beställning på en tårta till ett barnkalas med tema disneys bilar. Det är min papas födelsedag också.

September
Min sambos födelsedag. Vi renoverar hallen och resultatet blir grymt. Cecilia äter nästan helt självständigt nu. Hon är 17 månader.

Oktober
Det hände visst inte så mycket i oktober. Massa mys med litet Kytt.

November
Mera höstmys. Grabbarna jobbar med att renovera mina föräldrars kök. De blåser utväggen mellan köket och mitt gamla rum för att få större kök! Det blir häftigt men känns lite nostalgiskt att mitt rum nu är borta. Jag njuter av mitt livs första ansiktsbehandling som jag fick i födelsedagspresent av min sambo men sparat tills nu. Ville vara extra fin till jul.

December
Oma och Opa kommer och firar svensk jul tillsammans med hela familjen. Cecilias andra jul och jag har importerat in den vackraste julklänningen jag sett till henne! Det blir en gigantisk storslagen fest med alldeles för mycket presenter. Cecilia håller sig vaken till klockan 1 på natten innan hon totaldäckar i mina armar. Nyår firar vi hemma med min familj.

No comments:

Post a Comment